Copy
View this email in your browser
français

Consultation on CMSA Minister’s Regulations

The Ministry of Government and Consumer Services is seeking your input on proposed regulations to further support the implementation of the Condominium Management Services Act, 2015 (CMSA).
 
The Protecting Condominium Owners Act, 2015 (PCOA), which received Royal Assent on December 3, 2015 made substantial amendments to the Condominium Act, 1998 (Condominium Act). It also enacted the CMSA to regulate and license condominium managers and condominium management providers in Ontario.
 
The ministry previously filed Regulation 123/17 under the CMSA to prescribe licence application and other regulatory requirements for condominium managers and management providers.
 
Licensing will take effect on November 1, 2017.
 
The ministry is now seeking your feedback on draft regulations that will further support the implementation of the CMSA by prescribing requirements in the following areas:
 
1. Complaints, Insurance and Other Requirements  
Identifies further obligations for licensees under the CMSA (i.e., condominium managers and condominium management providers): 
  • Procedures relating to complaints
  • Insurance requirements
  • Disclosures required by licensees
  • Duties in relation to client records
  • Duties in relation to supervision of licensees
 
2. Code of Ethics and Discipline and Appeals Committees
Specifies various ethical obligations for licensees. Also identifies the composition, appointment and procedures of the discipline committee and appeals committee which will be established to hear and determine if a licensee has failed to comply with the code of ethics.
 
Information about the proposed regulations is now posted on Ontario’s Regulatory Registry for public feedback and consultation for a 45-day period. The Ministry will be taking feedback it receives into consideration when bringing forward the final regulations for approval.
 
The final regulations are proposed to come into effect on February 1, 2018.
 
We encourage you to provide feedback on the proposed regulations available at the link below:
 
Proposed Regulations under the CMSA
 
The Ministry is working on the development of future phases of regulations to support the implementation of the PCOA. The province will consult during the development of regulations and implementation of this important legislation. We will notify you about future opportunities to provide feedback.
Helpful Links

Condominium Act, 1998

Condominium Management Services Act, 2015

Condominium Law Changes

Condominium Act Review Stage Two Solutions Report

 

Questions Regarding the Condo Act?

Before You Buy a Condo

Condo Owner Rights and Responsibilities

Buying a Condo: Newly-Built


Buying a Condo: Re-sale
Not a subscriber? Sign up to receive updates
Share
Tweet
Forward
Share

Consultations sur le règlement de la ministre en vertu de la LSGC

Le ministère des Services gouvernementaux et des Services aux consommateurs souhaite connaître votre opinion et obtenir vos commentaires sur le règlement proposé en appui à la mise en vigueur de la Loi de 2015 sur les services de gestion de condominiums (la « LSGC »).
 
La Loi de 2015 sur la protection des propriétaires de condominiums (la « LPPC »), qui a obtenu la sanction royale le 3 décembre 2015 comporte des amendements considérables à la Loi de 1998 sur les condominiums (la « Loi sur les condominiums »). La LSGC a également été promulguée en vue de réglementer et d’assurer la mise en place de permis pour les gestionnaires de condominiums et pour les fournisseurs de tels services en Ontario.
 
Le Ministère a déjà déposé le Règlement de l'Ontario 123/17 pris en vertu de la LSGC, lequel prescrit la demande d’un permis et contient d’autres exigences réglementaires pour les gestionnaires de condominiums et les entreprises fournissant des services de gestion de condominiums.   
 
L’obligation de détenir un permis entre en vigueur le 1er novembre 2017.
 
Le Ministère souhaite maintenant obtenir vos commentaires sur le projet de règlement qui appuiera l’entrée en vigueur de la LSGC en prévoyant des exigences dans les domaines suivants :  
 
1. Plaintes, assurances et autres exigences
Obligations des titulaires de permis en vertu de la LSGC (c’est-à-dire les gestionnaires de condominiums et les fournisseurs de services de gestion de condominiums) : 
  • Procédures liées aux plaintes
  • Exigences en matière d’assurances
  • Divulgations exigées des titulaires de permis
  • Devoirs liés aux dossiers de clients
  • Devoirs liés à la supervision des titulaires de permis
 
2. Code de déontologie, comité disciplinaire et comité d’appel
Précise les diverses obligations professionnelles des titulaires de permis. Explique aussi la composition, la nomination et les procédures du comité de discipline et du comité d’appel qui seront formés pour les audiences, et établir si un titulaire de permis a omis de se conformer au code de déontologie.  
 
L’information sur la réglementation proposée est publiée dans le Registre ontarien de la réglementation aux fins de consultation et de commentaires du public, pour une période de 45 jours. Le Ministère tiendra compte des commentaires reçus lorsqu’il déposera la version finale de son règlement pour qu’il soit approuvé.  
 
Les règlements finaux sont proposés afin d’entrer en vigueur le 1er février 2018.
 
Nous vous encourageons à livrer vos commentaires sur la réglementation proposée, qui peut être consultée en cliquant sur le lien ci-dessous : 
 
Règlements proposés en vertu de la LSGC
 
Le Ministère travaille à l’élaboration des prochaines phases de la réglementation en appui à la LPPC. La province procédera à des consultations au cours de l’élaboration et de la mise en vigueur de cette loi importante. Nous vous aviserons lors de possibilités futures de livrer vos commentaires. 
Liens utiles

condominiums (Loi de 1998 sur les)

services de gestion de condominiums (Loi de 2015 sur les)

Changements apportés aux lois sur les condominiums

Examen de la Loi sur les condominiums Étape 2 : Rapport sur les solutions proposées

 

Des questions à propos de la Loi sur les condominiums? 

Avant d’acheter un condominium

Droits et responsabilités des propriétaires de condominiums

Acheter un condominium nouvellement construit


Acheter un condominium en revente
Vous n’êtes pas abonné? Inscrivez-vous pour recevoir les dernières nouvelles.
Copyright © 2017 Ministry of Government and Consumer Services, All rights reserved.


Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list

Email Marketing Powered by Mailchimp